Kategorie

Producenci

everest-sport.pl

eBiuletyn-Newsletter

Hantla KettleBell 18 kg Energetic Body Powiększ do pełnego rozmiaru

Hantla KettleBell 18 kg Energetic Body


Hantla wykonana z żeliwa
Pokryta specjalną solidną warstwą gumową dla zabezpieczenia przed uszkodzeniami
Uchwyt hantli został pomalowany specjalną farba która jest wysoce odporna na ścieranie.
Przeznaczone są do użytku domowego jak i na siłowniach.
Zabrania się rzucania hantlami, może powodować pęknięcia

waga : 18 kg
materiał : żeliwo, laminowane
kolor : czerwony / czarny

Więcej szczegółów

KettleBell 18

Stan: Produkt dostępny

180,00 zł


30 Inne produkty w tej samej kategorii:

Poprzednie
Następne

Znane kiedyś z zajęć sprawnościowych w wojsku, dziś stały się popularnym przyrządem treningowym. Ćwiczenia z kettlebells umożliwiają harmonijne kształtowanie sylwetki, poprawiają siłę i wytrzymałość, doskonale nadają się również do rehabilitacji.

Kettlebell to tradycyjny rosyjski odważnik, który wygląda jak kula armatnia z uchwytem. Był używany już na początku dwudziestego wieku w celu usprawnienia siły i wytrzymałości całego ciała. Celem było wytrenowanie ciała, które w efekcie miało być silne, a przy tym smukłe i atletyczne.

Odważniki kettlebells dają niepowtarzalny trening siłowo-wytrzymałościowy. Ćwiczenia z nimi jednak zakwalifikowałbym do ćwiczeń ogólnorozwojowych, funkcjonalnych oraz poprawiających wytrzymałość, siłę, gibkość, propriocepcję (czucie głębokie, orientacja ułożenia własnego ciała). Nie są to ćwiczenia typowo kulturystyczne, gdzie pracujemy nad konkretnym mięśniem. Są to ćwiczenia, gdzie trenujemy ruch i poprawiamy swoją wydolność sercowo-naczyniową.

Podstawowe ćwiczenia z kettlebell:

 

Swing metodą RKC (tzw. rosyjski swing)

Ćwiczenie wyjściowe w treningu z odważnikami. Stań w lekkim rozkroku, wyprostuj plecy. Złap kettlebell obiema rękami, ściągnij łopatki i lekko uginij nogi w kolanach, trzymaj je cały czas w tej samej pozycji. Rozhuśtaj odważnik: najpierw do tylu między nogami, trzymając uchwyt wciąż ponad kolanami, a potem przed siebie, aż do wyprostowania rąk. Nie uginaj nóg. Ruch powinien występować jedynie w biodrach, cała siła kumulowana jest z bioder. Przy wyproście pamiętaj, by napiąć brzuch i spiąć pośladki.

Goblin Squat

Przysiad z kettlebell. Trzymamy kettlebell oburącz przed sobą, trzymając uchwyt po bokach, ramiona zgięte w łokciach, a łokcie skierowane w dół. Stajemy w lekkim rozkroku jak do przysiadu i wykonujemy przysiad tak, by łokcie zetknęły się z wewnętrzną częścią uda, zachowując przy tym proste plecy w odcinku lędźwiowym.

Turkish Get Up

Ćwiczenie to trudno dobrze opisać - polega na wstaniu z kettlebell z pozycji embrionalnej na boku, poprzez podpieranie się ramionami, aż do powstania na nogach jak podczas wykroku. Kettlebell trzymany jest jedną ręką cały czas nad głową.

Właściwości :
waga : 18 kg
materiał : żeliwo, laminowane
kolor : czerwony / czarny